Corp de plaja sau corp sanatos?

Hei, sezonul vacantelor a sosit! Deja o buna parte din zi visezi cu ochii deschisi cum vei sta la soare, pe o plaja dintr-o insula greceasca sau vei urca pe munte alaturi de gasca de prieteni. Nu lasi deoparte nici gandul la gustul fructelor exotice si aromele mancarurilor delicioase din alte gastronomii. Ai observat ca mancarea are gust mai bun in vacanta? Sigur, si efectele asupra siluetei sunt parca mai evidente. Totul se lipeste pe coapse si solduri cu viteza luminii si, nici una, nici doua, te trezesti ca te intorci din vacanta cu cateva kilograme in plus.

Ca si cand nu e de ajuns, peste tot unde intorci capul dai de articole cu sfaturi despre cum poti obtine un corp de plaja perfect. Desi contin recomandari care sa te ajute sa fii in forma in vacanta sau pe plaja, te apuca depresia numai cand vezi fotografiile cu manechinele cu trupuri de nota 10. Incepi sa te compari cu ele si ajungi la concluzia ca nu s-a inventat inca un costum de baie sau un echipament sportiv care sa iti ascunda toate asa-zisele defecte si in care sa defilezi increzatoare pe nisipul fin sau sa urci pe munte. Nici nu ai plecat in vacanta, dar daca te mai gandesti mult, poate chiar ramai acasa concediul asta, caci oricum pe plaja sau pe traseele montane au voie doar fetele cu silueta perfecta. Nimic mai gresit!

Ce-i de facut?

Orice problema are o solutie, trebuie doar sa o gasesti pe cea potrivita tie. Sa o luam cu inceputul, insa. Ce inseamna sa ai un corp pregatit pentru vacanta? Pentru multe dintre noi, inseamna un sir lung de diete chinuitoare abandonate, numeroase ore petrecute in sala de sport fara niciun rezultat si tot felul de proceduri cosmetice menite sa ne faca mai svelte si mai demne de admiratie in ochii domnilor, dar care nu au dat niciun rezultat. De obicei, cand rezultatele inceteaza sa apara, entuziasmul dispare ca prin farmec si noi ne intoarcem la obiceiurile alimentare care ne-au determinat sa ne apucam de dieta.
De fapt, un corp pregatit pentru vacanta inseamna un organism sanatos, hidratat si alimentat corespunzator pentru a face fata caniculei si provocarilor sezonului cald. Asa ca, hai sa o luam pas cu pas:

1. Gandeste pozitiv!

Primul pas pe care ar trebui sa-l faci este sa gandesti pozitiv. In loc sa te stresezi inutil, n-ar fi o idee rea sa incerci sa schimbi abordarea in ceea ce priveste alimentatia. In loc sa privesti totul ca pe un regim restrictiv, gandeste-te ca te vei bucura de gusturi si arome savuroase, naturale si de produse cat mai putin procesate. Te vei simti plina de energie, iar pielea va avea acea stralucire sanatoasa, pe care nicio crema, oricat de scumpa ar fi, nu ti-o poate da.

2. Pasi mici pentru un corp pregatit de vara

Vara temperaturile cresc vertiginos, iar cheful nostru de a petrece multe ore in bucatarie scade invers proportional. Cine si-ar dori sa transpire la 40 de grade in timp ce inabusa un muschiulet de porc, in tigaia incinsa, si prepara garnituri si sosuri complicate? Probabil sunt foarte putini amatori… Vara este recomandat consumul de fructe si legume proaspete, lactate degresate, peste sau carne slaba. Pentru a putea rezista caniculei, hidratarea are si ea un rol deosebit de important.

Corp de plaja sau corp sanatos © foto: Doraly Marketplace SRL, 2018

Primul lucru pe care il poti face pentru a-ti pregati corpul pentru sezonul vacantei este sa iti cumperi un robot de bucatarie. Asa, vei combina bucuria unui nou stil de alimentatie cu surprizele descoperirii tuturor functiilor acestuia. Toaca, amesteca, stoarce si macina. E de fapt un ajutor pentru un stil de viata mai bun pentru tine. Cu el gatitul va deveni mai usor si vei putea sa-ti dedici mai mult timp ingrijirii personale, de exemplu.

In al doilea rand, poti face mici schimbari in meniul zilnic. La micul dejun, poti inlocui omleta sau sandvisul cu un smoothie delicios din fructele tale preferate. Fibrele continute de acestea te ajuta sa obtii mai rapid o senzatie de satietate si sa-ti incepi fiecare zi cu energie. Langa fructe poti adauga lapte vegetal, din boabe de soia sau migdale si mirodenii exotice precum scortisoara sau cardamomul, care vor adauga o aroma exotica preparatelor tale.


© foto: Doraly Marketplace SRL – 2018

Daca iti plac mult ciorbele traditionale la pranz, poti incerca variantele mediateraneene de supe reci. Gazpacho, supa spaniola preparata la rece din rosii, usturoi si ierburi aromate este o bomba plina de vitamine, perfecta pentru sezonul cald. Nu trebuie sa gatesti nimic pe foc si e gata in 5 minute. Doar pui toate ingredientele in mixerul robotului de bucatarie, apesi pe buton si ai un prim fel de mancare delicios, satios si hidratant. Rosiile au continut scazut de grasimi saturate, sodiu si colesterol. Au putine calorii si sunt bogate in beta-caroten, fibre si apa. Beta-carotenul iti va proteja pielea de razele daunatoare ale soarelui, iar apa va preveni aparitia ridurilor.

La felul doi, poti opta pentru o portie de carne alba sau peste, nu mai mare decat palma ta, insotita de o salata mare de rucola. Aceasta din urma ajuta la diminuarea consumului de grasimi. Salata se prepara simplu, adaugand doar suc de lamaie, putin ulei de masline si un pic de cascaval ras. Incearca si vei vedea cat este de gustoasa! Chiar daca e un pic amaruie, va deveni rapid preferata ta. Rucola contine vitaminele A, C si K, importante pentru o buna circulatie si pentru o structura osoasa puternica. Salata cu rucola ajuta la eliminarea toxinelor din organism iar elemente fitochimice contribuie la imbunatatirea sanatatii pielii si a ochilor.

La desert ar fi minunat daca ai putea sa renunti de tot, dar daca ti se pare prea greu, inlocuieste-l cu fructe. Ai grja insa sa nu le mananci imediat dupa masa de pranz. Asteapta cel putin trei ore pentru ca nutrientii continuti de acestea sa se absoarba in totalitate.


© foto: Doraly Marketplace SRL – 2018

Daca pe parcursul zilei ti se face foame, poti manca o mana de alune sau nuci. Contin grasimi sanatoase, protejeaza sistemul cardiovascular, regleaza tranzitul intestinal si reduc riscul de a dezvolta tumori.

3. Pune corpul in miscare

Al treilea si poate cel mai important pas pe care ar fi bine sa-l faci, este sa incepi sa practici un sport. Nu trebuie neaparat sa tragi din greu la sala sau sa alergi pana nu mai poti pe banda. Exista sporturi mai blande pentru corpul tau, dar la fel de eficiente in a obtine o silueta armonioasa. Daca nu stii inca sa inoti, vara e anotimpul perfect sa-ti faci un abonament la bazin. Daca nu esti prietena cu apa din piscina, poti alege yoga sau pilates, stiluri de activitati care iti tonifica muschii, fara ca tu sa simti ca nu mai poti sustine efortul in timpul orei.

4. Scapa de stres

Ultima conditie, dar fara de care toate eforturile tale pentru un stil de viata sanatos nu vor reusi, este sa nu te mai compari cu ceilalti. Fiecare dintre noi e unic si solutiile potrivite pentru altii nu sunt neaparat bune pentru tine. Asa ca bucura-te de viata si de beneficiile fructelor si legumelor de sezon. Da-i timp corpului tau sa se pregateasca de vacanta, dar mai degraba, obisnuieste-l sa fie mereu in forma fara sa-l fortezi sa se adapteze la diete stricte si imposibil de urmat pe termen lung. Ai rabdare cu tine si usor-usor, vei avea si o silueta pe placul tau. Un corp de plaja ai deja. Asa ca pune-ti costumul de baie, ia cu tine cateva prosoape colorate si fugi la mare! Vacanta placuta!

Surse articol:

Despre broccoli

Despre rosii

Toate drepturile sunt rezervate, conform Legii nr. 18/1996 privind drepturile de autor. Articolele prezentate pe acest site sunt proprietatea Doraly®. Conţinutul site-ului nu poate fi reprodus, modificat, transferat, republicat sau copiat fără permisiunea scrisă a proprietarului.